W październiku uczniowie klas 1 i 2 Bz, prowadzonych przez panią Dominikę Linowiecką, uczestniczyli w kolejnych zadaniach realizowanych w ramach innowacji „Twórcze dłonie”. Działania plastyczno-sensoryczne z elementami terapii ręki ukierunkowane były na rozwijanie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, kreatywności oraz wrażliwości sensorycznej. Zajęcia angażowały różne zmysły – dotyk, wzrok oraz węch – tworząc bogate i wielozmysłowe doświadczenia percepcyjne. Uczniowie wykonali następujące zadania: 1. „Jesienne liście” – wypełnianie konturu materiałem naturalnym i malowanie na kawie Podczas pierwszego działania uczniowie wypełniali kontury liści materiałami naturalnymi, takimi jak nasiona lnu, kasza i mielona kawa, rozwijając precyzję ruchów dłoni, planowanie motoryczne oraz poczucie estetyki. Następnie tworzyli malunki na kawie – na podświetlanych płytkach. Dzięki temu praca stawała się wyjątkowo atrakcyjna wizualnie, a efekt świetlny wydobywał ukryty obraz, wzmacniając doznania sensoryczne i element zaskoczenia. Działanie to pobudzało zmysły węchu, wzroku i dotyku, sprzyjało koncentracji, wyciszeniu oraz relaksacji. 2. „Dynia sensoryczna” – stemplowanie i przesypywanie ryżu łyżeczką Podczas kolejnych zajęć uczniowie ćwiczyli siłę nacisku dłoni oraz ruchy naprzemienne. Wykonana dynia została wypełniona kolorowym ryżem, a tło pracy – stemplowane farbami, co rozwijało koordynację bilateralną, dokładność i cierpliwość. Zajęcia wspierały rozwój motoryki małej, zmysłów oraz twórczej ekspresji w przyjaznej, jesiennej atmosferze.













